loading...
اخبار روز هنر+ انجمن فیلمنامه نویسان جوان
هنر بازدید : 65 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (3)

 اسدزاده در اين مورد به كافه سينما گفت: ما دو پك براي عرضه فيلم گشت ارشاد در نظر گرفتيم. پك اول با توجه به بخش هاي زيادي كه همراه دارد با قيمت 3000 تومان و پك دوم كه فقط خود فيلم است با قيمت 2500 تومان عرضه مي شود. اكثر نمايندگي هاي شهرستان ها پك دوم كه قيمت كمتر داشت را از ما گرفتند. برخي نمايندگي ها هم اصلا هيچكدام را نخريدند. ما مشكلي براي ارايه پك اول در شهرستان ها نداريم .دوستاني كه فيلم گشت ارشاد را همراه با بخش هاي جانبي اش مي خواهند بايد به نمايندگي هاي فروش در شهرهايشان اطلاع بدهند. ما حتي اگر يك يا دو نسخه هم بخواهند برايشان مي فرستيم.

بخش موارد ويژه نسخه پخش شده در شهرستان هابخش موارد ويژه نسخه پخش شده در شهرستان هابخش موارد ويژه نسخه پخش شده در تهران  بخش موارد ويژه نسخه پخش شده در تهران

 

 

 

 

 

هنر بازدید : 73 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (1)
کوتاه از سینما                                                                                                                                                                                        
آثار منتخب دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند                                                                                                                   
اخباری از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و حضور یک فیلم در جشنواره پوسان از رویدادهای امروز سینمای ایران است                         

به گزارش خبرنگار مهر، عناوین فیلم‌های سینمایی راه یافته به بخش مسابقه جشنواره عبارتند از: "بزرگ مرد کوچک" ساخته صادق صادقی دقیقی به تهیه‌کنندگی حبیب الهیاری، "روزهای زندگی" ساخته پرویز شیخ‌طادی به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، "سی و سه روز" ساخته جمال شورجه به تهیه‌کنندگی مهدی همایون‌فر،  "راه نجات" ساخته  راما قویدل  به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، "فیلادلفی" ساخته  سید مجتبی اسدی‌پور و اسماعیل رحیم‌زاده، "پاریس تا پاریس" ساخته محمدحسین لطیفی به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور، "خاک و آتش" ساخته مهدی صباغزاده به تهیه‌کنندگی محمد قهرمانی- محصول سیمافیلم.                                                                                            

"گلوگاه شیطان" ساخته حمید بهمنی به تهیه‌کنندگی سعید شرفی کیا، "شور شیرین" ساخته جواد اردکانی به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری، "گلچهره" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وحید موسائیان، "ملکه" ساخته محمدعلی باشه آهنگر به تهیه‌کنندگی مرحوم سید ابوالقاسم حسینی و "بوسیدن روی ماه" ساخته همایون اسعدیان به تهیه کنندگی منوچهر محمدی از دیگر آثار این بخش هستند.              

این هیات همچنین، دو فیلم "قلاده‌های طلا"به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی و انیمیشن سینمایی"عطر ولایت" به کارگردانی و تهیه کنندگی مسعود صمدی را برای بخش خارج ار مسابقه جشنواره انتخاب کرد.                                                               

منبع:مهر                                                                                                                                                                                               

هنر بازدید : 61 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)

در چهار سال اخیر، 12 فیلم سینمای ایران توانستند در تهران از مرز یک میلیارد تومان عبور کنند. این فیلم‌ها در دسته‌بندی فیلم‌های پر فروش 10 سال اخیر سینمای ایران نیز جا می‌گیرند.

 

سال 88  دو فیلم «اخراجی‌ها 2» و «درباره الی» هر کدام توانستند به مرز یک میلیارد تومان فروش در تهران برسند. البته این یک میلیاردی شدن برای «اخراجی‌های 2» در 9 روز اتفاق افتاد و «درباره الی» نیز در مدت 45 روز به فروش یک میلیاردی در تهران رسید.

 

«ملک سلیمان» که سال 89 روی پرده سینماها رفت توانست بعد از گذشت 42 روز به جمع میلیاردی‌ها بپیوندد. چهار فیلم  «اخراجی‌ها 3»، «جدایی نادر از سیمین»، «سعادت آباد» و «شیش و بش» نیز از میلیاردی‌های سال 90 در تهران هستند.

 

جدول زیر نشان می‌دهد فیلم‌های پرفروش سینمای ایران در چهار سال اخیر در چه مدت زمانی توانستند وارد باشگاه میلیاردی‌ها شوند. در این جدول «اخراجی‌های 2» با 9 روز نمایش و در کوتاه‌ترین زمان از مرز یک میلیارد تومان گذشت. رتبه دوم این جدول به «کلاه قرمزی و بچه ننه» با 13 روز نمایش اختصاص دارد.

 

«سعادت‌آباد» مازیار میری نیز با 60 روز نمایش، بیشترین زمان را برای میلیاردی شدن گذرانده است.

هنر بازدید : 81 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

بهزاد فراهانی؛ بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره وضعیت حاکم بر سینما و توجه صرف به حضور بازیگران جوان در فیلم‌های سینمایی گفت: گرایش حاکم بر سینما بوی دلالی، سوداگری و کم فرهنگی می‌دهد و در این چنین فضایی فیلم‌هایی ساخته می‌شود که با تکیه بر هر المان و نشانه بتوانند فقط فروش داشته باشند.

هنر بازدید : 53 دوشنبه 06 شهریور 1391 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، به همت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان قم کارگاه فیلمنامه‌ نویسی پیشرفته با حضور فریدون جیرانی، نویسنده و کارگردان سینما در حال برگزاری است. تاکنون دو جلسه از این کارگاه با حضور علاقمندان و هنرمندان عرصه فیلمنامه نویسی برگزار شده ‌است. حوزه هنری استان قم پیش از برگزاری این دوره، دوره‌های مقدماتی و متوسطه و کارگاه فیلمنامه نویسی را برگزار کرده بود و هنرجویان دوره پیشرفته فیلمنامه نویسی منتخبی از هنرجویان دوره‌های پیش و هنرمندان برتر استان قم هستند که با برگزاری مصاحبه شایستگی آنها برای حضور در این کارگاه احراز شده‌ است./س

هنر بازدید : 74 یکشنبه 05 شهریور 1391 نظرات (0)

نکته‌ های مهم درباره‌ی فیلمنامه‌نویسی‌ سینمای داستانی برای فیلمنامه‌نویسان تازه کار

 

1-از جامعه‌ی پیرامون خود فاصله نگیرید

 

http://www.picturenose.com/wp-content/up...g_fink.jpg

 

 

در فیلم«بارتون فینک»(برادران کوئن)،فینک که یک نمایشنامه‌نویس‌ موفق برادوی است،فرصتی پیدا می‌کند تا در هالیوود فیلمنامه بنویسد.او به تهیه‌کننده‌یی معرفی می‌شود و تهیه‌کننده از او می‌خواهد که فیلمنامه‌یی‌ درباره‌ی یک قهرمان کشتی بنویسد.فینک به یک مسافرخانه‌ی درجه دو می‌رود و در آن‌جا به دور از اجتماع و به تنهایی،روزهای متمادی خود را محبوس می‌کند تا این فیلمنامه را بنویسد اما هرچه تلاش می‌کند،نمی‌تواند کاری مطابق سفارش تهیه‌کننده بنویسد و در نهایت و پس از مدت‌ها حاصل‌ کارش-که تهیه‌کننده را به شدت از کوره به در می‌برد-فیلمنامه‌یی است‌ درباره‌ی کشتی گرفتن همین قهرمان کشتی با روح خود!

 

 بقیه را در انجمن مطالعه کنید !
صفحه اصلی / مقالات / نکته هایی برای فیلمنامه نویسان تازه کار
 

 

 

 

هنر بازدید : 239 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (13)
اخبار روز هنر+ انجمن فیلمنامه نویسان جوان - 4 اخبار جدید فیلم ها و سینما و بازیگران را اینجا بخوانید

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین فیلم جشنواره فجر را شما انتخاب کنید !
    به نظر شما مهمترين دليل استقبال مردم از «كلاه قرمزي و بچه ننه» و فروش بالای آن چيست؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 157
  • بازدید کلی : 10,514