loading...
اخبار روز هنر+ انجمن فیلمنامه نویسان جوان
هنر بازدید : 51 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (2)

اکران فیلم های جدید فصل پاییز رقیبان تازه ای برای عروسک های سینمایی شدند.

رقیبان تازه "کلاه قرمزی و بچه ننه" از راه آمدند+تصاوير

به گزارش سينما خبر با اکران چند فیلم جدید این روزها  گیشه های سینمایی رنگ جدید به خود گرفتند.
فیلم سینمایی "کلاه قرمزی و بچه ننه" که 40 روز صدرنشینی در گیشه های سینمایی را تجربه کرده است هنوز هم در تعطیلات فروش خوبی را سپری می کند، این فیلم که این روزها از تعداد سالن های او کاسته شده است در مجموع فروشی 2 میلیارد و 950 میلیون تومانی را برای خود رقم زد.

فیلم سینمایی "بغض" به کارگردانی رضا در میشیان که 4 روز از اکران آن می گذرد با داشتن 21 سالن نمایش روز گذشته فروشی 10 میلیون تومانی را تجربه کرد و مجموع فروش خود را به 30 میلیون تومان رسانید.




فیلم سینمایی "من همسرش هستم" به کارگردانی مصطفی شایسته با داشتن 15 سالن سینمایی و 4 روز نمایش روز گذشته فروشی 12 میلیون تومانی را برای خود رقم زد و مجموع فروش خود را به 40 میلیون تومان رسانید.



فیلم سینمایی "بوسیدن روی ماه" به کارگردانی همایون اسعدیان با داشتن 23 سالن سینمایی و 4 روز نمایش روز گذشته فروشی7 میلیون تومانی را تجربه کرد و مجموع فروش خود را به 20 میلیون تومان رسانید.




فیلم سینمایی "ضد گلوله" به کارگردانی مصطفی کیایی که این روز ها سالن های سینمایی نمایش دهنده او کاهش یافته است با داشتن 5 سالن سینمایی و 40 روز نمایش مجموع فروش خود را به 580 میلیون تومان رسانید.



 

فیلم سینمایی "تو و من" به کارگردانی محمد بانکی نیز با داشتن 20 سالن سینمایی و 21 روز نمایش روز گذشته فروشی 14 میلیونی را سپری کرد و مجموع فروش خود را به 350 میلیون تومان رسانید.




اين فيلم با وجود بهره بردن از سوپراستارها در جذب مخاطب و آوردن تماشاگر بيشتر به گيشه و سالن سينما نتوانست انتظارات را برآروده سازد.

هنر بازدید : 47 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

پیش‌تولید فیلم«سلام تهران» از 7‌ مهر‌ماه سال جاری همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) آغاز شد.

«سلام تهران» وارد مرحله پیش‌تولید شد

 به گزارش سينما خبر، پیش‌تولید فیلم «سلام تهران» به تهیه‌کنندگی داود خورشیدی و کارگردانی کریم رجبی از 7 مهر‌ماه سال جاری همزمان با میلاد با سعادت‌ امام رضا (ع) آغاز شد.

 

فیلمنامه «سلام تهران» هم‌اکنون آخرین مراحل بازنویسی را سپری می‌کند و فیلمبرداری نیز طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از چند روز دیگر آغاز می‌شود.

قصه فیلم سینمایی «سلام تهران» در پایتخت اتفاق می‌افتد که ورود یک جوان روستایی به آن باعث تحولاتی در شخصیت‌های فیلم می‌شود. این جوان روستایی که نقش او را «داود خورشیدی» در این فیلم بازی می‌کند، به دنبال دوست قدیمی‌اش ناخواسته سر از این پایتخت در می‌آورد که به‌زودی درگیر مسائل و مشکلات مربوط به پایتخت می‌شود.

 

«سلام تهران» به احتمال زیاد حال و هوای یک فیلم کمدی را خواهد داشت.

لوکیشن‌های پایتخت و حضور تأثیر‌گذار یک جوان روستایی در یک تهران از عناصر اصلی فیلم‌ به حساب می‌آیند.

براساس این گزارش، همزمان با انتخاب و بازبینی لوکیشن‌های فیلم، مذاکره با عوامل فیلم از جمله بازیگران مطرح سینما شروع و تاکنون نیز نقش‌آفرینی داود خورشیدی و سیاوش قاسمی در این فیلم قطعی شده است.

اسامی عوامل فیلم که تا کنون حضور آن‌ها قطعی شده است، عبارتند از:

تهیه‌کننده: داود خورشیدی، کارگردان: کریم رجبی، مجری طرح: احسان حاج صفری، مدیر تولید: مهدی رضایی و مدیر برنامه‌ریزی: فرشاد خدایی و...

 

هنر بازدید : 40 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

سخنگوی سازمان سینمایی اعلام کرد بیانیه‌ای که امروز منتشر شده حاوی نام‌ها و عناوینی است که هیچ کدام جایگاه قانونی ندارند.

واکنش سازمان سینمایی به بیانیه اصناف خانه سینما/جایگاه قانونی ندارند

 

به گزارش سينما خبر، در پی انتشار بیانیه اصناف سینمای ایران، «سعید رجبی فروتن» سخنگوی سازمان سینمایی توضیحاتی را درباره  بیانیه منتشر شده به خبرگزاری‌ها ارائه داد.

 

متن کامل توضیحات سخنگوی سازمان سینمایی بدین شرح است:

بیانیه‌ای که امروز منتشر شده حاوی نام‌ها و عناوینی است که هیچ کدام جایگاه قانونی ندارند و بدیهی است هر تقاضا و طرح موضوعی تحت این عناوین نمی‌تواند مورد اعتنا باشد. آنچه که قابل تاکید می‌باشد، این است که سازمان سینمایی از هر اقدام و تصمیمی که بر تشکیل صنوف سینمایی قانونمند و دیگر تشکل‌های مرتبط وفق ضوابط و آیین‌نامه‌های موجود در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی که زیر نظر هیئت رسیدگی به مراکز فرهنگی و هنری صورت پذیرد استقبال خواهد کرد

در خصوص تقاضایی که برا‌ی حضور نماینده وزارت ارشاد در شورای باز‌نویسی اساسنامه  خانه سینما مطرح شده باید اضافه کرد آقای رئیس جمهور پیشنهاد‌های مختلفی ارائه داده‌اند که از آن میان حضور یک نماینده از طرف ایشان در این شورا جدی‌تربود ولی هنوز هیچ دستورالعمل قطعی از طرف ایشان به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در خصوص شورای مذکور ابلاغ نشده است.

 

 
 
هنر بازدید : 61 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)

محمدرضا فروتن در تازه ترین فیلمش در نقش پسری به نام «پیمان» ایفای نقش کرده است که یکی از دوستان صمیمی اش به ناگاه ناپدید شده و همین مساله، ماجراهایی را برای وی رقم می زند.

ناپدید شدن دوست صمیمی محمدرضا فروتن
هنر بازدید : 41 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)

«آل پاچینو» ابرقدرت بازیگری سینمای هالیوود در تازه ترین حضور سینمایی اش در یک کمدی به نام «رفقای روپا/شوی رفقا» ایفای نقش کرده است.

آل پاچینو در تازه ترین حضور سینمایی اش

به گزارش سينما خبر، «آل پاچینو» ابرقدرت بازیگری سینمای هالیوود در تازه ترین حضور سینمایی اش در یک کمدی به نام «رفقای روپا/شوی رفقا» ایفای نقش کرده است. کارگردانی این فیلم برعهده «فیشر استیونز» بوده است و به جز آل پاچینو بازیگرانی مانند «کریستوفر واکن»، «جولیانا مارگولیز» و «آلن آرکین» نیز در فیلم حضور داشته اند.

 

بنا به گزارش imdb داستان فیلم درباره چند رفیق قدیمی است که سعی می کنند با کنار هم قرار گرفتن آخرین فعالیت مفید خویش قبل از مرگ را تجربه کنند. در همین حین یکی از رفقا درگیر انجام یک ماموریت آدمکشی می شود و همین ماموریت است که کل رفقا را درگیر می کند.

«بون جووی» خوانند مشهور آمریکایی کار ساخت دو آهنگ باکلام برای این کمدی را برعهده داشته و فیلم آماده اکران در ژانویه سال آینده است.

هنر بازدید : 43 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)

با آغاز فصل پاييز، اكران سه فيلم «بغض»، «من همسرش هستم» و «بوسيدن روي ماه» از هفته جاري در سينماهاي تهران آغاز مي‌شود.

فيلم‌هاي اكران پاييزي سينماهاي تهران

به گزارش سينما خبر، «بوسيدن روي ماه» ساخته همايون اسعديان بعد از فيلم موفق «طلا ومس» است كه به تهيه‌كنندگي منوچهر محمدي مقابل دوربين برده است.

اين فيلم كه در جشنواره 30 فجر به نمايش درآمد، به عنوان يكي از آثار منتخب تماشاگران راي بالايي كسب كرد.

در خلاصه داستان «بوسیدن روی ماه» آمده است:« پسران دو بانوی سالمند كه سال‌هاست با هم دوست و همسایه هستند، سال‌های پیش در جنگ ایران و عراق مفقودالاثر شده‌اند. از پیدا شدن پیكر یكی از آن‌ها خبرهایی رسیده است...»

نقش اين دو مادر را شیرین یزدان‌بخش و رابعه مدنی (مادر امير شهاب رضويان) بازي مي‌كنند و ديگر نقش‌ها را سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، شیدا خلیق، مسعود رایگان، صابر ابر، محمد كارت بر عهده دارند.

اين فيلم كه اكرانش حاشيه‌هايي را در پي داشت تبليغاتش از شب عيد نوروز در سطح شهر تهران آغاز شد و به عنوان يكي از گزينه‌هاي اكران نوروز نام برده مي‌شد كه در نهايت رئيس شوراي صنفي نمايش موضوع اين فيلم را مناسب با اكران عيد ندانست و مانع ثبت قراردادش شد و نمايش آن به تعويق افتاد.

«بوسیدن روی ماه» از 5 مهر با سرگروهي سينمايي «آزادي» اكران مي‌شود.

«من همسرش هستم» اولين ساخته سينمايي مصطفي شايسته، تهيه‌كننده سينما محسوب مي‌شود كه در كارنامه‌اش تهيه فيلم‌هايي چون « كافه ستاره»، «كنعان» و «بي‌پولي» به چشم مي‌خورد.

اين فيلم با بازي نيكي كريمي، مصطفي زماني، ميترا حجار و لادن طباطبايي درباره‌ي يك زوج جوان است كه به واسطه‌ي يك اتفاق دچار مشكل پيش بيني نشده‌اي در زندگي خانوادگي خود مي‌شوند.

«من همسرش هستم» به تهيه‌كنندگي مرتضي شايسته در بخش فيلم‌هاي اول جشنواره فجر به نمايش درآمد و قرار است با سرگروهي سينما «آفريقا» به نمايش درآيد.

رضا درميشيان پس از سالها تجربه روزنامه‌نگاري و دستياري داريوش مهرجويي، «بغض» را به عنوان اولين ساخته سينمايي‌اش كارگرداني كرد كه تمام صحنه‌هاي فيلم در تركيه مقابل دوربين رفت.

اين فيلم با بازي بازان كوثري و بابك حميديان داستان دو روایت از دو مقطع متفاوت از زندگی ژاله و حامد، دو جوان مهاجر ایرانی است. یک روایت روزهای آشنایی و خوشی این دو جوان و روایت دیگر هشت ساعت سرنوشت‌ساز زندگی آنان.

تهیه‌کننده «بغض» سید غلامرضا موسوی است كه قرار است در سرگروهي سينما «استقلال» به نمايش درآيد.

 از ميان سه فيلمي كه قرار است از اين هفته اكران شوند،فقط فيلم «من همسرش هستم» براي اكران در سينماهاي حوزه هنري دچار مشكل است.

 
هنر بازدید : 37 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

براد پبيت ستاره سينماي هاليوود از تمايلش براي بازي در فيلمهاي باليوودي خبر داد.

براد پيت: به فيلمهاي باليوودي علاقمندم

به گزارش گروه بين الملل سينما خبر و به نقل از پايگاه اطلاع رساني IANS،  براد پيت ستاره سينماي هاليوود كه اخيرا در فيلم اكشن «آنها را به آرامي بكش» Killing Them Softy star بازي كرده طي يك مصاحبه مطبوعاتي با خبرگزاري آسيايي IANS ، اعلام كرد ، " فيلمسازي در سينماي هندوستان طي سالهاي گذشته  رشد فوق العاده اي داشته است. ما شاهد آثار خوبي در سينماي باليوود بوده ايم كه همگي به خاطر كيفيت بالاي توليد و حتي بازيگران حرفه اي بوده است و به نظر ميرسد اين فيلمها آمادگي لازم براي حضور در رقابتهاي اسكار را داشته باشند .درامهاي باليوودي از آب و رنگ متفاوتي برخوردار هستند و من مايلم روزي در يكي ازاين فيلمها بازي كنم.

بازيگر 48 ساله نامزد 4 جايزه اسكار با تقدير از آشواريا راي ستاره سينماي هندوستان در فيلم هاي عاشق ادويه، آخرين لژيون، پلنگ صورتي،و افروخته افزود:" همواره افسوس آن را مي خورم كه چرا با خانم راي در فيلم تــروي همبازي نشدم. او به راستي يكي از بازيگران سرشناس باليوود است كه بازي در فيلم تـروي را از دست داد.

پيت در انتهاي مصاحبه اش ازدواج سيف علي خان و كارينا كاپور را تبريك گفت و از آنها به عنوان يكي از جذاب ترين زوجهاي سينمايي نام برد.

هنر بازدید : 37 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

جديدترين ساخته‌ عباس كيارستمي از روز شنبه (15 سپتامبر) در سينماهاي ژاپن اكران خود را آغاز كرده است.

اكران «مثل يك عاشق» كيارستمي در ژاپن آغاز شد

به گزارش سينما خبر فيلم «مثل يك عاشق» ساخته‌ي عباس كيارستمي از روز 15 سپتامبر (25 شهريور) در سينماهاي ژاپن به روي پرده رفت.

 

 

جديدترين ساخته‌ي كيارستمي كه امسال در جشنواره‌ي كن يكي از نامزدهاي دريافت نخل طلا بود، با بازي «رين تاكاناشي»، «تاداشي اوكونو» و «ريو كاس»، روايتگر داستان آشنايي ناگهاني يك زن جوان و يك پيرمرد در توكيو است.

 

اين فيلم كه طبق برنامه از 10 ژانويه 2013 (21 دي) در سينماهاي هلند به روي پرده خواهد رفت، داستان يك دانشجوي جامعه‌شناسي (رين تاكاناشي) را روايت مي‌كند كه هزينه‌ي تحصيل خود را از طريق كار به عنوان محافظ شخصي تامين مي‌كند و تاراشي اوكونو نيز نقش يك پروفسور ميانسال را ايفا مي‌كند.

 

«مثل يك عاشق» از روز 10 ژانويه 2013 (21 دي) در سينماهاي هلند، 8 نوامبر (18 آبان) در سينماهاي پرتغال و 10 اكتبر (19 مهر) در سينماهاي فرانسه اكران خود را آغاز خواهد كرد.

 

هنر بازدید : 45 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

سالن هاي سينمايي اين روزها دچار افت و خيز بسيار شده و پس از يك ماه آرامش دوباره دچار آشفتگي شده است.

سينماي ايران گاهي افت، گاهي خيز+تصاویر

به گزارش سينما خبر فيلم هاي سينمايي در حال اكران پس از يك ماه اكران فروشي 3 ميليارد و سيصد ميليون توماني را براي سينماهاي تهران رقم زدند.
                          

فيلم سينمايي "كلاه قرمزي و بچه ننه" به كارگرداني ايرج طهماسب همچنان صدرنشين گيشه ها است اين فيلم با داشتن 34 سالن سينمايي و 32 روز نمايش روز دوشنبه فروشي 30 ميليون توماني را تجربه كرد و مجموع فروش خود را در تهران به 2 ميليارد و پانصد و سي ميليون تومان رسانيد.
                          
فيلم سينمايي "تو و من" به كارگرداني اصغر بانكي با داشتن 23 سالن سينمايي و 12 روز نمايش روز دوشنبه فروشي 11 ميليون توماني را تجربه كرد و مجموع فروش خود را به 190 ميليون تومان رسانيد.
                       
اين روزها با توجه به پايان يافتن تعطيلات تابستاني فيلم هاي سينمايي در حال اكران نيز افت فروش بسيار پيدا كردند.
                        
                         

 فيلم سينمايي"ضد گلوله "به كارگرداني مصطفي كيايي افت فروش بسيار داشته است.اين فيلم روز دوشنبه فروشي 9 ميليون توماني را تجربه كرد و مجموع فروش خود را به 470 ميليون تومان رسانيد.
                         
فيلم سينمايي "بي خداحافظي" به كارگرداني احمد اميني با داشتن 17 سالن سينمايي و 31 روز نمايش روز دوشنبه با كاهش بسيار مخاطب روبرو شد و فروشي 3 ميليون توماني را تجربه كرد و مجموع فروش خود را به 280 ميليون  تومان رسانيد.
                                                            
گرچه شوراي صنفي نمايش از اكران چند فيلم جديد خبر داده است اما گويا حوزه هنري اعلام كرده است كه برخي از فيلم را اكران نخواهد كرد.حالا كه يك ماهي است سينما نفس راحتي كشيده اما باز عده اي نمي‌خواهند اين سينما رونق بگيرد./ي2
هنر بازدید : 158 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (1)
حضور مصطفي زماني مرا براي ساخت اين فيلم ترغيب كرد+تصاوير

به گزارش سينما خبر نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "من همسرش هستم" با حضور مصطفي شايسته كارگردان، مرتضي شايسته تهيه كننده،‌ نازنين ليقواني نويسنده، مصطفي زماني و نيكي كريمي و همچنين محمد باغباني منتقد، شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
در ابتداي نشست مصطفي شايسته كارگردان، ضمن قدرداني از تماشاگران فيلم "من همسرش هستم" گفت: روايتي روان و كاملا واقعي "من همسرش هستم" و همچنين واقعگرايي از شرايط جاري جامعه‌ي امروز از نكات قابل توجه اين فيلمنامه بود.

 


 

وي ادامه داد: فيلم نامه "من همسرش هستم" به روابط زن و شوهري،‌ اختلافات و همچنين خيانت هايي كه در يك خانواده اتفاق مي‌افتد گرايش دارد.
شايسته ضمن اشاره به ويژگي هاي قابل قبول فيلم نامه افزود: در مقايسه با فيلمنامه هايي كه تاكنون خواندم فيلمنامه "من همسرش هستم" به لحاظ جذابيت و روايت واقعي از نوع بهترين ها بود.
وي اظهار داشت: خوشبختانه زماني كه فيلمنامه مورد تائيد مصطفي زماني و نيكي كريمي قرار گرفت اعتماد من نسبت به ساخت اين فيلم بيشتر شد و بازي نيكي كريمي در فيلم من همسرش هستم بسيار برايم لذت بخش بود.

 


 

شايسته در خصوص شخصيت شهلا عنوان كرد: تمام لحظات زندگي شهلا بسيار زيبا بود و براي اينكه نشان دهيم كه شهلا لايق اين رفتار از سوي همسرش نيست تمام ويژگي يك همسر خوب را به تصوير كشيديم.
در ادامه نازنين ليقواني، نويسنده "من همسرش هستم" نيز در خصوص شخصيت امير حسين عنوان كرد: سني را كه براي نقش اميرحسين در نظر گرفته بودم بالاتر از سن مصطفي زماني بود اما ايشان به خوبي از عهده‌ي نقش برآمدند.

 


 

همچنين مصطفي زماني بازيگر فيلم "من همسرش هستم" ضمن اشاره به كليشه اي نبودن نقش اميرحسين، افزود: بازي در نقش آدمي كاملا سرد تجربه تازه اي بود و ايفاي شخصيتي كه در زندگي خود چارچوب خاصي را دارد برايم لذت بخش بود.
وي ادامه داد: بازي در نقش اميرحسين با توجه به واقعي بودن آن بسيار سخت بود و به همين علت در مقابل تمام پلان هاي اين نقش دفاع خواهم كرد.

 


 

در پايان نيكي كريمي، بازيگر نقش شهلا خاطرنشان كرد: در فيلم عروس نيز تجربه‌ي بازي در شخصيتي كه ابراز نارضايتي نسبت به نوع زندگي خود و همچنين قصد تغيير آن را دارد، داشته ام.
وي ادامه داد: سعي مي‌كنم در بازي هايم خودم را به دست فيلمنامه و كارگردان بسپارم و حس كردن صحنه هاي فيلم برايم با اهميت است.

منبع:سینما خبر

هنر بازدید : 31 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)
عنوان کارگردان تعداد سینما فروش
کلاه قرمزی و بچه ننه ایرج طهماسب
34
3/501/700/000
ضدگلوله مصطفی کیایی
20
455/500/000
بی خداحافظی احمد امینی
17
263/800/000
تو و من اصغر بانكي
23
170/000/000

 

هنر بازدید : 89 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

 

عنوان:
رضا هرگز نمی خوابد (هیچکس فرشته نیست)

کارگردان: رضا عطاران
بازیگران: رضا عطاران,اكبر عبدي,مريلا زارعي,ويشكا آسايش,ناصر گيتي‌جاه,اصغر سمسارزاده , ...
خلاصه: اين فيلم از مضموني طنز برخوردار است.
توضیحات: "هیچکس فرشته نیست" اولین تجربه سینمایی رضا عطاران در مقام کارگردان است. ليست عوامل: کارگردان: رضا عطاران بازيگران: رضا عطاران، اكبر عبدي، مريلا زارعي، ويشكا آسايش، ناصر گيتي‌جاه، اصغر سمسارزاده و ... فيلمنامه: احمد رفيع زاده (براساس طرحي از حميد نعمت‌اله) بازنويسي فيلمنامه: رضا عطاران تهيه‌كننده: محمدرضا تخت كشيان مدير فيلمبرداري: هومن بهمنش مدير صدابرداري: فرشيد احمدي طراح صحنه و لباس: حسين عالي‌نژاد طراح گريم: ايمان اميدواري روابط عمومي: افسانه فراهاني مجري طرح: جواد فرحاني برنامه ريز: نغمه نظري دستيار اول كارگردان: مهدي لطيفي عكاس: علي اسدالهي آغاز فیلمبرداری: اواسط خرداد 1390

 

هنر بازدید : 34 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان دو نمایش در سی و یکمین جشنواره فیلم ونکوور کانادا دارد.

«بوسیدن روی ماه» 16 مهرماه در جشنواره ونکوور اکران می‌شود

 

 

به گزارش سينما خبر،  فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان یکشنبه 16 مهر‌ماه ساعت 18:15 و چهارشنبه 19 مهر‌ماه ساعت 12:20 در سالن نمایش Empire Granville 7 جشنواره فیلم ونکوور کانادا روی پرده می‌رود.

 

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، جشنواره ونکوور که از تاریخ 6 تا 21 مهر ماه در شهر ونکوور کانادا برگزار خواهد شد، یکی از معتبرترین جشنواره‌های آمریکای شمالی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در سایت این جشنواره درباره این فیلم نوشته شده است: همایون اسعدیان در این فیلم با دانشی عمیق، از زخم‌های کهنه و درمان نشدنی جنگ، ایران امروز، آسیب‌ها و همچنین از دوستی‌ها سخن می‌گوید. پسران دو بانوی سالمند که سال‌هاست با هم دوست و همسایه هستند، سال‌های پیش در جنگ ایران و عراق مفقودالاثر شده‌اند. از پیدا شدن پیکر یکی از آن‌ها خبرهایی رسیده است...

 

«بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی پنجم مهر ماه اکران عمومی می‌شود. سازمان توسعه سینمایی سوره پخش‌کننده این فیلم است.

شیرین یزدان‌بخش، رابعه مدنی، سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، شیدا خلیق، مسعود رایگان، صابر ابر، محمد کارت و ... بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 

 
هنر بازدید : 64 شنبه 25 شهریور 1391 نظرات (2)

جدایی نادر از سیمین دومین فیلم پر فروش در امریکا

به گزارش سیمافان و به نقل از ایسنا: فیلم «جدایی نادر از سیمین» دومین فیلم پرفروش آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۲ نام گرفت.

 

 

نشریه هالیوود ریپورتر در گزارشی اعلام کرد، فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی با فروش ۰۹/ ۷ میلیون دلاری، رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های خارجی در آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۲ را به دست آورد.


کمدی فرانسوی «دست‌نیافتنی‌ها» به کارگردانی «الیورناکاچ» و «اریک تالدانو» با اختلاف اندکی و با فروش ۱/ ۷ میلیون دلار در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های خارجی اکران شده در آمریکای شمالی قرار گرفت.

 

«جدایی نادر از سیمین» که برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران جایزه اسکار را به‌دست آورد، افتخارات متعددی در سال ۲۰۱۱ و سال جاری میلادی کسب کرد.

 

این فیلم در طول ماه‌ها نمایش در سراسر جهان در جشنواره‌های برلین، هنگ‌کنگ، بوینس‌آیرس، استانبول، بخارست، لوگزامبورگ، ترانسیلوانیا، سیدنی، کارلووی واری، ایروان، ملبورن، دوربان، تلورید، تورنتو، سن‌سباستین، آتن، هلسینکی، نیویورک، ریودوژانیرو، ابوظبی، آمستردام و جشنواره صوفیه نمایش یافت

هنر بازدید : 74 شنبه 25 شهریور 1391 نظرات (0)

فیلم موهن «زندگی محمد [ص] رسول اسلام» که علیه پیامبر اعظم(ص) در آمریکا ساخته شده دارای توهین هایی به آن حضرت است که زبان از بیان آنها حیا می کند.

 

تظاهرات گسترده در پی محکوم کردن توهین به حصرت محمد (ص) در فیلمی به کارگردانی سام باسیل

 

به گزارش سیمافان ، قبطیان مصری مهاجر در آمریکا با همکاری تیری جونز کشیش دیوانه آمریکایی اقدام به ساخت فیلمی در توهین به پیامبر اعظم(ص) کرده اند.

 
بنابراین گزارش برخی از صحنه های این فیلم موهن که منتشر شده نشان می دهد این فیلم به رابطه پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) و عایشه می پردازد و صحنه های آن به گونه ای است که زبان از بیان آنها حیا می کند.
 
 
گروه موسوم به «قبطیان مهاجر» در آمریکا اعلام کرده اند قصد دارند این فیلم «زندگی محمد[ص] رسول اسلام» نامگذاری شده و اخیرا به کارگردانی سام باسیل ساخته شده است را (۱۱ سپتامبر) به نمایش درآورد.
 
 
* فیلم فردا و در دادگاه مزعوم کشیش دیوانه آمریکایی به نمایش گذاشته می شود
 
 
آنان قرار است این فیلم را برای نخستین بار در حرکت موهن تیری جونز که به آن «محاکمه مردمی محمد[ص]» می گوید به نمایش درآورند.
 
 
بنابر این گزارش این فیلم که با حمایت مرکزی به نام «هیئت عالی حکومت قبطیان» و کلیسای تیری جونز ساخته شده با صحنه هایی از حملات گروه های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی را نشان می دهد و سپس به حیات پیامبر اعظم(ص) منتقل می شود.
 
 
در این فیلم نقش پیامبر اسلام را یک بازیگر آمریکایی در نهایت سیاهی بازی می کند و در آن تلاش شده که نزول وحی بر پیامبر اسلام(ص) را دروغ معرفی کنند.
 
 
بنابر این گزارش با پخش بخش هایی از این فیلم در فضای مجازی و اقدام موهن قبطیان مهاجر مصری، نخستین واکنش ها از مصر علیه این اقدام برخاسته است.
 
 
* محکومیت ساخت فیلم توسط «شورای جهانی قبطیان» و مفتی اعظم مصر
 
 
 
در نخستین اقدام «شورای جهانی قبطیان» در مصر در بیانیه ای رسمی این اقدام را به شدت رد کرده و عنوان کرده که قبطیان مهاجر به دنبال ایجاد اختلاف در بین قبطیان هستند که در کنار مسلمانان زندگی می کنند.
 
علی جمعه مفتی اعظم مصر نیز ساخت این فیلم را به شدت محکوم کرده و آن را توهینی به بزرگترین نماد مقدس جهانی و اسلامی یعنی پیامبر اعظم(ص) دانسته است.
 
 
وی بهانه هایی از قبیل آزادی بیان و اندیشه درباره تولید چنین فیلم هایی را رد کرده و افزوده است: توهین به مقدسات ادیان هرگز در آزادی بیان قرار نمی گیرد بلکه بخشی از پایمال کردن حقوق بشر است.
تیری جونز کشیش دیوانه آمریکایی در ادامه اقدامات ضداسلامی اش اخیرا اعلام کرد که قصد دارد آنچه را که خودش «محاکمه مردمی پیامبر اسلام» خوانده است، در ۱۱ سپتامبر و در همبستگی با کشته شدگان آن حادثه برگزار کند که در آن قرار است یک مسیحی مصری و دارنده مدرک الهیات شرکت کند.
هنر بازدید : 73 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (1)
کوتاه از سینما                                                                                                                                                                                        
آثار منتخب دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند                                                                                                                   
اخباری از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و حضور یک فیلم در جشنواره پوسان از رویدادهای امروز سینمای ایران است                         

به گزارش خبرنگار مهر، عناوین فیلم‌های سینمایی راه یافته به بخش مسابقه جشنواره عبارتند از: "بزرگ مرد کوچک" ساخته صادق صادقی دقیقی به تهیه‌کنندگی حبیب الهیاری، "روزهای زندگی" ساخته پرویز شیخ‌طادی به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، "سی و سه روز" ساخته جمال شورجه به تهیه‌کنندگی مهدی همایون‌فر،  "راه نجات" ساخته  راما قویدل  به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، "فیلادلفی" ساخته  سید مجتبی اسدی‌پور و اسماعیل رحیم‌زاده، "پاریس تا پاریس" ساخته محمدحسین لطیفی به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور، "خاک و آتش" ساخته مهدی صباغزاده به تهیه‌کنندگی محمد قهرمانی- محصول سیمافیلم.                                                                                            

"گلوگاه شیطان" ساخته حمید بهمنی به تهیه‌کنندگی سعید شرفی کیا، "شور شیرین" ساخته جواد اردکانی به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری، "گلچهره" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وحید موسائیان، "ملکه" ساخته محمدعلی باشه آهنگر به تهیه‌کنندگی مرحوم سید ابوالقاسم حسینی و "بوسیدن روی ماه" ساخته همایون اسعدیان به تهیه کنندگی منوچهر محمدی از دیگر آثار این بخش هستند.              

این هیات همچنین، دو فیلم "قلاده‌های طلا"به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی و انیمیشن سینمایی"عطر ولایت" به کارگردانی و تهیه کنندگی مسعود صمدی را برای بخش خارج ار مسابقه جشنواره انتخاب کرد.                                                               

منبع:مهر                                                                                                                                                                                               

هنر بازدید : 61 چهارشنبه 08 شهریور 1391 نظرات (0)

در چهار سال اخیر، 12 فیلم سینمای ایران توانستند در تهران از مرز یک میلیارد تومان عبور کنند. این فیلم‌ها در دسته‌بندی فیلم‌های پر فروش 10 سال اخیر سینمای ایران نیز جا می‌گیرند.

 

سال 88  دو فیلم «اخراجی‌ها 2» و «درباره الی» هر کدام توانستند به مرز یک میلیارد تومان فروش در تهران برسند. البته این یک میلیاردی شدن برای «اخراجی‌های 2» در 9 روز اتفاق افتاد و «درباره الی» نیز در مدت 45 روز به فروش یک میلیاردی در تهران رسید.

 

«ملک سلیمان» که سال 89 روی پرده سینماها رفت توانست بعد از گذشت 42 روز به جمع میلیاردی‌ها بپیوندد. چهار فیلم  «اخراجی‌ها 3»، «جدایی نادر از سیمین»، «سعادت آباد» و «شیش و بش» نیز از میلیاردی‌های سال 90 در تهران هستند.

 

جدول زیر نشان می‌دهد فیلم‌های پرفروش سینمای ایران در چهار سال اخیر در چه مدت زمانی توانستند وارد باشگاه میلیاردی‌ها شوند. در این جدول «اخراجی‌های 2» با 9 روز نمایش و در کوتاه‌ترین زمان از مرز یک میلیارد تومان گذشت. رتبه دوم این جدول به «کلاه قرمزی و بچه ننه» با 13 روز نمایش اختصاص دارد.

 

«سعادت‌آباد» مازیار میری نیز با 60 روز نمایش، بیشترین زمان را برای میلیاردی شدن گذرانده است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین فیلم جشنواره فجر را شما انتخاب کنید !
    به نظر شما مهمترين دليل استقبال مردم از «كلاه قرمزي و بچه ننه» و فروش بالای آن چيست؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 163
  • بازدید کلی : 10,520