loading...
اخبار روز هنر+ انجمن فیلمنامه نویسان جوان
هنر بازدید : 51 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (2)

اکران فیلم های جدید فصل پاییز رقیبان تازه ای برای عروسک های سینمایی شدند.

رقیبان تازه "کلاه قرمزی و بچه ننه" از راه آمدند+تصاوير

به گزارش سينما خبر با اکران چند فیلم جدید این روزها  گیشه های سینمایی رنگ جدید به خود گرفتند.
فیلم سینمایی "کلاه قرمزی و بچه ننه" که 40 روز صدرنشینی در گیشه های سینمایی را تجربه کرده است هنوز هم در تعطیلات فروش خوبی را سپری می کند، این فیلم که این روزها از تعداد سالن های او کاسته شده است در مجموع فروشی 2 میلیارد و 950 میلیون تومانی را برای خود رقم زد.

فیلم سینمایی "بغض" به کارگردانی رضا در میشیان که 4 روز از اکران آن می گذرد با داشتن 21 سالن نمایش روز گذشته فروشی 10 میلیون تومانی را تجربه کرد و مجموع فروش خود را به 30 میلیون تومان رسانید.




فیلم سینمایی "من همسرش هستم" به کارگردانی مصطفی شایسته با داشتن 15 سالن سینمایی و 4 روز نمایش روز گذشته فروشی 12 میلیون تومانی را برای خود رقم زد و مجموع فروش خود را به 40 میلیون تومان رسانید.



فیلم سینمایی "بوسیدن روی ماه" به کارگردانی همایون اسعدیان با داشتن 23 سالن سینمایی و 4 روز نمایش روز گذشته فروشی7 میلیون تومانی را تجربه کرد و مجموع فروش خود را به 20 میلیون تومان رسانید.




فیلم سینمایی "ضد گلوله" به کارگردانی مصطفی کیایی که این روز ها سالن های سینمایی نمایش دهنده او کاهش یافته است با داشتن 5 سالن سینمایی و 40 روز نمایش مجموع فروش خود را به 580 میلیون تومان رسانید.



 

فیلم سینمایی "تو و من" به کارگردانی محمد بانکی نیز با داشتن 20 سالن سینمایی و 21 روز نمایش روز گذشته فروشی 14 میلیونی را سپری کرد و مجموع فروش خود را به 350 میلیون تومان رسانید.




اين فيلم با وجود بهره بردن از سوپراستارها در جذب مخاطب و آوردن تماشاگر بيشتر به گيشه و سالن سينما نتوانست انتظارات را برآروده سازد.

هنر بازدید : 47 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

پیش‌تولید فیلم«سلام تهران» از 7‌ مهر‌ماه سال جاری همزمان با میلاد با سعادت امام رضا (ع) آغاز شد.

«سلام تهران» وارد مرحله پیش‌تولید شد

 به گزارش سينما خبر، پیش‌تولید فیلم «سلام تهران» به تهیه‌کنندگی داود خورشیدی و کارگردانی کریم رجبی از 7 مهر‌ماه سال جاری همزمان با میلاد با سعادت‌ امام رضا (ع) آغاز شد.

 

فیلمنامه «سلام تهران» هم‌اکنون آخرین مراحل بازنویسی را سپری می‌کند و فیلمبرداری نیز طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از چند روز دیگر آغاز می‌شود.

قصه فیلم سینمایی «سلام تهران» در پایتخت اتفاق می‌افتد که ورود یک جوان روستایی به آن باعث تحولاتی در شخصیت‌های فیلم می‌شود. این جوان روستایی که نقش او را «داود خورشیدی» در این فیلم بازی می‌کند، به دنبال دوست قدیمی‌اش ناخواسته سر از این پایتخت در می‌آورد که به‌زودی درگیر مسائل و مشکلات مربوط به پایتخت می‌شود.

 

«سلام تهران» به احتمال زیاد حال و هوای یک فیلم کمدی را خواهد داشت.

لوکیشن‌های پایتخت و حضور تأثیر‌گذار یک جوان روستایی در یک تهران از عناصر اصلی فیلم‌ به حساب می‌آیند.

براساس این گزارش، همزمان با انتخاب و بازبینی لوکیشن‌های فیلم، مذاکره با عوامل فیلم از جمله بازیگران مطرح سینما شروع و تاکنون نیز نقش‌آفرینی داود خورشیدی و سیاوش قاسمی در این فیلم قطعی شده است.

اسامی عوامل فیلم که تا کنون حضور آن‌ها قطعی شده است، عبارتند از:

تهیه‌کننده: داود خورشیدی، کارگردان: کریم رجبی، مجری طرح: احسان حاج صفری، مدیر تولید: مهدی رضایی و مدیر برنامه‌ریزی: فرشاد خدایی و...

 

هنر بازدید : 41 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

 

تدوین فیلم سینمایی «سلام خداحافظ» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی امیر سمواتی به پایان رسیده و صداگذاری فیلم به تازگی آغاز شده است.

«سلام خداحافظ» صاحب صدا می‌شود/تصمیمی برای موسیقی گرفته نشده است

 

به گزارش سينما خبر، فیلمبرداری را از 10 اردیبهشت ماه آغاز  و سوم مردادماه به اتمام رسید، فیلمبرداری حدود 86 جلسه به طول انجامید. تدوین فیلم توسط پرویز شهبازی انجام شد و علی مترصد دستیار شهبازی در تدوین فیلم است.

در این فیلم پگاه آهنگرانی، احمد مهران‌فر، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، فریدالدین، لادن سلیمانی و... به ایفای نقش می‌پردازند.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:

تهیه کننده: امیر سمواتی/ کارگردان : پرویز شهبازی/ برنامه ریز: محمد نیاکان / دستیار یک کارگردان : شبنم عرفی‌نژاد/ دستیار دو کارگردان : فرید الدین سمواتی/ دستیار سه کارگردان : نوید صالحی / منشی صحنه : الهام راد حق‌پرست/ عکاس : علی حمید‌نژاد / صدابردار: منصور شهبازی / دستیار یک صدا : یاسر رمضانی/ دستیار دو صدا: جواد الماسی/ مدیرفیلمبرداری:هومن بهمنش / دستیار اول فیلمبردار: همایون قربانی/نور: علیرضا افشاری،رضا نوروزی/ دستیار دو فیلمبردار: داریوش رجایی/ گروه فیلمبرداری: اکبر گودرزی،فرهاد نصرالهی،مجتبی نوروزی/ فیلمبردار پشت صحنه : علی حمید نژاد/ سینه موبیل: اکبر نظری، ناصرهمایون/ طراح صحنه و لباس : کیوان مقدم/ دستیار یک صحنه : سید رشید حسینی/ دستیار دو صحنه : حامد ظریفی/ دستیار سه صحنه : مهدی ابراهیمی/ دستیار لباس: فاطمه آلوسی/ گروه گریم : محمد رضا قومی / مجری گریم خانم : نسترن سیاه پوش/ مجری گریم آقا : هادی لطفی/ امور مالی :مریم پورشفیع/ جانشین تولید : مجید گودرزی/ مدیر تدارکات: محمد رضا دلنوازی / دستیار یک تدارکات : مجید لعل سنجیان، مهدی کار آمد تبریزی/ خدمات: محمدولی آقا بیگی، علی زکی شمس‌آبادی

 

هنر بازدید : 61 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)

محمدرضا فروتن در تازه ترین فیلمش در نقش پسری به نام «پیمان» ایفای نقش کرده است که یکی از دوستان صمیمی اش به ناگاه ناپدید شده و همین مساله، ماجراهایی را برای وی رقم می زند.

ناپدید شدن دوست صمیمی محمدرضا فروتن
هنر بازدید : 42 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)

آلبوم "جز تو" با صداي محمد عليزاده تا يك ماه ديگر روانه بازار خواهد شد.

محمد عليزاده با

به گزارش سينما خبر بامداد روز شنبه 25 شهريور، ويژه برنامه جنگ "راه شب" كه در شب هاي فصل تابستان مهمان خانه هاي مردم است با اجراي هومن حاجي عبدالهي از شبكه تهران به روي آنتن رفت.
موضوع برنامه بامداد روز شنبه راه شب علم بهتر است يا ثروت بود مجري برنامه در ابتداي راه شب گفت: همه‌ي عوامل برنامه جنگ راه شب اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس حضرت محمد بن عبدالله پيامبر بزرگ ما مسلمانان را محكوم مي‌كنند.
به همين مناسبت كليپي از سامي يوسف به نام معلم كه در وصف و مدح پيامبر اسلام است همراه با تصاوير زيبايي از تظاهراتي كه عليه اين فيلم موهن در سراسر دنيا صورت گرفته پخش شد.
كاوه سماك باشي بازيگر، محمد عليزاده خواننده، از مهمانان بامداد روز شنبه جنگ راه شب بودند.
كاوه سماك باشي بازيگر با حضور در اين برنامه گفت: يك كار به كارگرداني محمد قرباني كه تا دو روز ديگر كليد مي‌خورد اين كار به سفارش ارتش است و لوكيشين هاي كار در شهرهاي بندرعباس، قشم، شيراز، اصفهان، تصويربرداري خواهد شد.
وي در خصوص انتخاب كارهايش در وهله اول، عنوان كرد: در وهله اول فيلم نامه و نقش برايم مهمترين و اصلي ترين ملاك در انتخاب كارهايم است.
سماك باشي در خصوص موضوع برنامه  اظهار داشت: علم و ثروت هر دو به يك اندازه خوب است و هر دو مكمل همديگر هستند.
محمد عليزاده با حضور در راه شب گفت: آلبوم جز تو تا 1 ماه ديگر روانه بازار خواهد شد و همچنين يك كنسرت مهرماه در تهران برگزار خواهم كرد.
عليزاده در خصوص موضوع برنامه راه شب اظهار داشت: علم بي ثروت و ثروت بي علم هيچكدام به تنهايي انسان را كامل نمي‌كند علم بيشتر از ثروت فردرا كامل تر مي‌كند و ماندگاري آن بيشتر است و دوست دارم عالم با ثروت باشم.
جنگ "راه شب" ويژه برنامه اي است كه هر شب به جز پنج شنبه ها با اجراي هومن حاجي عبداللهي از شبكه تهران به روي آنتن مي رود.

 
هنر بازدید : 41 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)

«آل پاچینو» ابرقدرت بازیگری سینمای هالیوود در تازه ترین حضور سینمایی اش در یک کمدی به نام «رفقای روپا/شوی رفقا» ایفای نقش کرده است.

آل پاچینو در تازه ترین حضور سینمایی اش

به گزارش سينما خبر، «آل پاچینو» ابرقدرت بازیگری سینمای هالیوود در تازه ترین حضور سینمایی اش در یک کمدی به نام «رفقای روپا/شوی رفقا» ایفای نقش کرده است. کارگردانی این فیلم برعهده «فیشر استیونز» بوده است و به جز آل پاچینو بازیگرانی مانند «کریستوفر واکن»، «جولیانا مارگولیز» و «آلن آرکین» نیز در فیلم حضور داشته اند.

 

بنا به گزارش imdb داستان فیلم درباره چند رفیق قدیمی است که سعی می کنند با کنار هم قرار گرفتن آخرین فعالیت مفید خویش قبل از مرگ را تجربه کنند. در همین حین یکی از رفقا درگیر انجام یک ماموریت آدمکشی می شود و همین ماموریت است که کل رفقا را درگیر می کند.

«بون جووی» خوانند مشهور آمریکایی کار ساخت دو آهنگ باکلام برای این کمدی را برعهده داشته و فیلم آماده اکران در ژانویه سال آینده است.

هنر بازدید : 43 شنبه 01 مهر 1391 نظرات (0)

با آغاز فصل پاييز، اكران سه فيلم «بغض»، «من همسرش هستم» و «بوسيدن روي ماه» از هفته جاري در سينماهاي تهران آغاز مي‌شود.

فيلم‌هاي اكران پاييزي سينماهاي تهران

به گزارش سينما خبر، «بوسيدن روي ماه» ساخته همايون اسعديان بعد از فيلم موفق «طلا ومس» است كه به تهيه‌كنندگي منوچهر محمدي مقابل دوربين برده است.

اين فيلم كه در جشنواره 30 فجر به نمايش درآمد، به عنوان يكي از آثار منتخب تماشاگران راي بالايي كسب كرد.

در خلاصه داستان «بوسیدن روی ماه» آمده است:« پسران دو بانوی سالمند كه سال‌هاست با هم دوست و همسایه هستند، سال‌های پیش در جنگ ایران و عراق مفقودالاثر شده‌اند. از پیدا شدن پیكر یكی از آن‌ها خبرهایی رسیده است...»

نقش اين دو مادر را شیرین یزدان‌بخش و رابعه مدنی (مادر امير شهاب رضويان) بازي مي‌كنند و ديگر نقش‌ها را سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، شیدا خلیق، مسعود رایگان، صابر ابر، محمد كارت بر عهده دارند.

اين فيلم كه اكرانش حاشيه‌هايي را در پي داشت تبليغاتش از شب عيد نوروز در سطح شهر تهران آغاز شد و به عنوان يكي از گزينه‌هاي اكران نوروز نام برده مي‌شد كه در نهايت رئيس شوراي صنفي نمايش موضوع اين فيلم را مناسب با اكران عيد ندانست و مانع ثبت قراردادش شد و نمايش آن به تعويق افتاد.

«بوسیدن روی ماه» از 5 مهر با سرگروهي سينمايي «آزادي» اكران مي‌شود.

«من همسرش هستم» اولين ساخته سينمايي مصطفي شايسته، تهيه‌كننده سينما محسوب مي‌شود كه در كارنامه‌اش تهيه فيلم‌هايي چون « كافه ستاره»، «كنعان» و «بي‌پولي» به چشم مي‌خورد.

اين فيلم با بازي نيكي كريمي، مصطفي زماني، ميترا حجار و لادن طباطبايي درباره‌ي يك زوج جوان است كه به واسطه‌ي يك اتفاق دچار مشكل پيش بيني نشده‌اي در زندگي خانوادگي خود مي‌شوند.

«من همسرش هستم» به تهيه‌كنندگي مرتضي شايسته در بخش فيلم‌هاي اول جشنواره فجر به نمايش درآمد و قرار است با سرگروهي سينما «آفريقا» به نمايش درآيد.

رضا درميشيان پس از سالها تجربه روزنامه‌نگاري و دستياري داريوش مهرجويي، «بغض» را به عنوان اولين ساخته سينمايي‌اش كارگرداني كرد كه تمام صحنه‌هاي فيلم در تركيه مقابل دوربين رفت.

اين فيلم با بازي بازان كوثري و بابك حميديان داستان دو روایت از دو مقطع متفاوت از زندگی ژاله و حامد، دو جوان مهاجر ایرانی است. یک روایت روزهای آشنایی و خوشی این دو جوان و روایت دیگر هشت ساعت سرنوشت‌ساز زندگی آنان.

تهیه‌کننده «بغض» سید غلامرضا موسوی است كه قرار است در سرگروهي سينما «استقلال» به نمايش درآيد.

 از ميان سه فيلمي كه قرار است از اين هفته اكران شوند،فقط فيلم «من همسرش هستم» براي اكران در سينماهاي حوزه هنري دچار مشكل است.

 
هنر بازدید : 36 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

براد پبيت ستاره سينماي هاليوود از تمايلش براي بازي در فيلمهاي باليوودي خبر داد.

براد پيت: به فيلمهاي باليوودي علاقمندم

به گزارش گروه بين الملل سينما خبر و به نقل از پايگاه اطلاع رساني IANS،  براد پيت ستاره سينماي هاليوود كه اخيرا در فيلم اكشن «آنها را به آرامي بكش» Killing Them Softy star بازي كرده طي يك مصاحبه مطبوعاتي با خبرگزاري آسيايي IANS ، اعلام كرد ، " فيلمسازي در سينماي هندوستان طي سالهاي گذشته  رشد فوق العاده اي داشته است. ما شاهد آثار خوبي در سينماي باليوود بوده ايم كه همگي به خاطر كيفيت بالاي توليد و حتي بازيگران حرفه اي بوده است و به نظر ميرسد اين فيلمها آمادگي لازم براي حضور در رقابتهاي اسكار را داشته باشند .درامهاي باليوودي از آب و رنگ متفاوتي برخوردار هستند و من مايلم روزي در يكي ازاين فيلمها بازي كنم.

بازيگر 48 ساله نامزد 4 جايزه اسكار با تقدير از آشواريا راي ستاره سينماي هندوستان در فيلم هاي عاشق ادويه، آخرين لژيون، پلنگ صورتي،و افروخته افزود:" همواره افسوس آن را مي خورم كه چرا با خانم راي در فيلم تــروي همبازي نشدم. او به راستي يكي از بازيگران سرشناس باليوود است كه بازي در فيلم تـروي را از دست داد.

پيت در انتهاي مصاحبه اش ازدواج سيف علي خان و كارينا كاپور را تبريك گفت و از آنها به عنوان يكي از جذاب ترين زوجهاي سينمايي نام برد.

هنر بازدید : 158 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (1)
حضور مصطفي زماني مرا براي ساخت اين فيلم ترغيب كرد+تصاوير

به گزارش سينما خبر نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "من همسرش هستم" با حضور مصطفي شايسته كارگردان، مرتضي شايسته تهيه كننده،‌ نازنين ليقواني نويسنده، مصطفي زماني و نيكي كريمي و همچنين محمد باغباني منتقد، شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
در ابتداي نشست مصطفي شايسته كارگردان، ضمن قدرداني از تماشاگران فيلم "من همسرش هستم" گفت: روايتي روان و كاملا واقعي "من همسرش هستم" و همچنين واقعگرايي از شرايط جاري جامعه‌ي امروز از نكات قابل توجه اين فيلمنامه بود.

 


 

وي ادامه داد: فيلم نامه "من همسرش هستم" به روابط زن و شوهري،‌ اختلافات و همچنين خيانت هايي كه در يك خانواده اتفاق مي‌افتد گرايش دارد.
شايسته ضمن اشاره به ويژگي هاي قابل قبول فيلم نامه افزود: در مقايسه با فيلمنامه هايي كه تاكنون خواندم فيلمنامه "من همسرش هستم" به لحاظ جذابيت و روايت واقعي از نوع بهترين ها بود.
وي اظهار داشت: خوشبختانه زماني كه فيلمنامه مورد تائيد مصطفي زماني و نيكي كريمي قرار گرفت اعتماد من نسبت به ساخت اين فيلم بيشتر شد و بازي نيكي كريمي در فيلم من همسرش هستم بسيار برايم لذت بخش بود.

 


 

شايسته در خصوص شخصيت شهلا عنوان كرد: تمام لحظات زندگي شهلا بسيار زيبا بود و براي اينكه نشان دهيم كه شهلا لايق اين رفتار از سوي همسرش نيست تمام ويژگي يك همسر خوب را به تصوير كشيديم.
در ادامه نازنين ليقواني، نويسنده "من همسرش هستم" نيز در خصوص شخصيت امير حسين عنوان كرد: سني را كه براي نقش اميرحسين در نظر گرفته بودم بالاتر از سن مصطفي زماني بود اما ايشان به خوبي از عهده‌ي نقش برآمدند.

 


 

همچنين مصطفي زماني بازيگر فيلم "من همسرش هستم" ضمن اشاره به كليشه اي نبودن نقش اميرحسين، افزود: بازي در نقش آدمي كاملا سرد تجربه تازه اي بود و ايفاي شخصيتي كه در زندگي خود چارچوب خاصي را دارد برايم لذت بخش بود.
وي ادامه داد: بازي در نقش اميرحسين با توجه به واقعي بودن آن بسيار سخت بود و به همين علت در مقابل تمام پلان هاي اين نقش دفاع خواهم كرد.

 


 

در پايان نيكي كريمي، بازيگر نقش شهلا خاطرنشان كرد: در فيلم عروس نيز تجربه‌ي بازي در شخصيتي كه ابراز نارضايتي نسبت به نوع زندگي خود و همچنين قصد تغيير آن را دارد، داشته ام.
وي ادامه داد: سعي مي‌كنم در بازي هايم خودم را به دست فيلمنامه و كارگردان بسپارم و حس كردن صحنه هاي فيلم برايم با اهميت است.

منبع:سینما خبر

هنر بازدید : 89 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

 

عنوان:
رضا هرگز نمی خوابد (هیچکس فرشته نیست)

کارگردان: رضا عطاران
بازیگران: رضا عطاران,اكبر عبدي,مريلا زارعي,ويشكا آسايش,ناصر گيتي‌جاه,اصغر سمسارزاده , ...
خلاصه: اين فيلم از مضموني طنز برخوردار است.
توضیحات: "هیچکس فرشته نیست" اولین تجربه سینمایی رضا عطاران در مقام کارگردان است. ليست عوامل: کارگردان: رضا عطاران بازيگران: رضا عطاران، اكبر عبدي، مريلا زارعي، ويشكا آسايش، ناصر گيتي‌جاه، اصغر سمسارزاده و ... فيلمنامه: احمد رفيع زاده (براساس طرحي از حميد نعمت‌اله) بازنويسي فيلمنامه: رضا عطاران تهيه‌كننده: محمدرضا تخت كشيان مدير فيلمبرداري: هومن بهمنش مدير صدابرداري: فرشيد احمدي طراح صحنه و لباس: حسين عالي‌نژاد طراح گريم: ايمان اميدواري روابط عمومي: افسانه فراهاني مجري طرح: جواد فرحاني برنامه ريز: نغمه نظري دستيار اول كارگردان: مهدي لطيفي عكاس: علي اسدالهي آغاز فیلمبرداری: اواسط خرداد 1390

 

هنر بازدید : 34 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان دو نمایش در سی و یکمین جشنواره فیلم ونکوور کانادا دارد.

«بوسیدن روی ماه» 16 مهرماه در جشنواره ونکوور اکران می‌شود

 

 

به گزارش سينما خبر،  فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان یکشنبه 16 مهر‌ماه ساعت 18:15 و چهارشنبه 19 مهر‌ماه ساعت 12:20 در سالن نمایش Empire Granville 7 جشنواره فیلم ونکوور کانادا روی پرده می‌رود.

 

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، جشنواره ونکوور که از تاریخ 6 تا 21 مهر ماه در شهر ونکوور کانادا برگزار خواهد شد، یکی از معتبرترین جشنواره‌های آمریکای شمالی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در سایت این جشنواره درباره این فیلم نوشته شده است: همایون اسعدیان در این فیلم با دانشی عمیق، از زخم‌های کهنه و درمان نشدنی جنگ، ایران امروز، آسیب‌ها و همچنین از دوستی‌ها سخن می‌گوید. پسران دو بانوی سالمند که سال‌هاست با هم دوست و همسایه هستند، سال‌های پیش در جنگ ایران و عراق مفقودالاثر شده‌اند. از پیدا شدن پیکر یکی از آن‌ها خبرهایی رسیده است...

 

«بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی پنجم مهر ماه اکران عمومی می‌شود. سازمان توسعه سینمایی سوره پخش‌کننده این فیلم است.

شیرین یزدان‌بخش، رابعه مدنی، سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، شیدا خلیق، مسعود رایگان، صابر ابر، محمد کارت و ... بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 

 
هنر بازدید : 48 یکشنبه 26 شهریور 1391 نظرات (0)
... حینِ فیلمبرداریِ " شاید وقتی دیگر " همسر و فرزندانِ بیضایی از ایران رفتند و پس از پایانِ فیلمبرداری قصد داشت خودش هم برود . هر روز که به خانه می آمد ، چیزی از وسائلِ منزل را فروخته بودند ، در حالی که اتفاقی مثلِ فیلمِ " سگ کشی " در حالِ رخ دادن بود : کسانی برایِ اینکه خانه را ارزان تر بخرند ، هر وقت بیضایی به خانه می آمد ، به او خبر می دادند که کسانی از دادگاهِ انقلاب به سراغِ او آمده بودند . بلاخره بیضایی خانه و وسایل را به ارزانترین قیمت فروخت و با روحیه ی بسیار بدی از ایران رفت . زن و فرزندش پناهنده ی سوئد شده بودند ، اما بیضایی نمی خواست پناهنده شود . برایِ همین ویزایِ آلمان گرفت و از آنجا با زحمت ویزایِ سوئد را گرفت و با قطار خودش را به سوئد رساند . بیضایی به جایِ قطارِ بین المللی ، سوارِ قطاری شده بود که در هر ایستگاهی نگه می داشت و در دانمارک پیاده اش کردند ؛ وسطِ دی ماه با برفی که تا زانویش بود . او هم با دو ساکِ بسیار سنگین شامل هدایاء ، نوشته ها و کتاب هایش کیلومترها پیاده رفت ، و وقتی سرانجام به سوئد رسید ، از کمر درد بستری شد . 
بعد متوجه شد که اصلا نمی تواند آنجا بماند . باید می رفت کلاسِ سوئدی و تازه در 50 سالگی شروع می کرد به یاد گرفتنِ زبانِ سوئدی ، و اصلا چرا ؟ او می خواست فارسی بنویسد . افسرِ سوئدی که برایِ اقامت از او سئوال و جواب می کرد ، می پرسد : " چرا آمدی ؟ " بیضایی جواب می دهد : " چون در مملکتم نمی گذاشتند کار کنم " افسر می گوید : " کارت چیست ؟ " بیضایی : " سینما و تأتر " . افسر ادامه می دهد : " فکر می کنی در اینجا می توانی کار کنی ؟ " بیضایی می بیند که او راست می گوید ...
به ایران باز می گردد ، اما در فرودگاه حتی پولِ تاکسی هم ندارد . خوشبختانه دوستانی برایِ بردنِ او آمده بودند و او را به خانه ی پدرش بردند . اما بیضایی نمی دانست که از فردا چه کار باید بکند . اما مطمئن بود که خواهد نوشت ، چون نوشتن تنها کاری بود که نمی توانستند جلویش را بگیرند ! ....
هنر بازدید : 37 شنبه 25 شهریور 1391 نظرات (0)
فراز و فرود‌ گلزار و کلاه‌قرمزی

کلاه قرمزی ۱:     این موضوع را حتما شنید‌هاید‌ اما خاستگاه کلاهقرمزی تلویزیون است. او د‌ر تلویزیون به شهرت رسید‌ و سپس گیشههای سینما را فتح کرد‌. اولین فیلم او د‌ر سال ۱۳۷۳ اکران شد‌ که یخ سینماها را شکست. استقبال بی‌نظیر مرد‌م از این افسانه سینما و تلویزیون به حد‌ی بود‌ که این فیلم سینمایی پرفروش‌ترین فیلم د‌هه ۷۰ د‌ر اکران اول شد‌. شاید‌ جالب باشد‌ که بد‌انید‌ فیلم‌ «کلاه‌قرمزی و پسرخاله» رکورد‌ فروش ۵۰ میلیون تومان در آن زمان را زد‌ و این رکورد‌شکنی زمانی رخ د‌اد‌ که بلیت‌های این فیلم سینمایی فقط ۵۰تومان بود‌ه است! پیش از این هم فیلم‌هایی د‌ر ژانر کود‌ک توجه مخاطبان را به خود‌ جلب کرد‌ه بود‌ولی کلاهقرمزی همواره موفقیتی استثنایی د‌اشته است.

 

گلزار ۱:   گلزار د‌ر این سالها کمتر با بازیگری یک تیم تشکیل د‌اد‌ه است اما  هر بار این اتفاق افتاد‌ه نتیجه خارقالعاد‌ه بود‌ه است د‌ر سال ۸۲، حضور گلزار د‌ر کنار هنرمند‌انی مثل امین حیایی و مهناز افشار موجب هیاهو شد‌. مرد‌م برای د‌ید‌ن ستاره مورد‌علاقه‌شان ساعت‌ها د‌ر صف تهیه بلیت می‌ایستاد‌ند‌ و این شاید‌ شروع خوبی بود‌ برای د‌ومین سوپراستار سینمای ایران. د‌رنهایت فیلم «کما» با فروش ۶۱۰ میلیون تومان به اکرانش خاتمه د‌اد‌ و باعث شد‌ «کما» د‌ر جد‌ول پرفروش‌ترین فیلم‌های ایرانی مطرح شود‌. این فروش بی‌سابقه نظر بسیاری از کارگرد‌انان و تهیه‌کنند‌گان را به خود‌ جلب کرد‌.

 

کلاه قرمزی ۲:  این استقبال گسترد‌ه از سوی مرد‌م، تمام عوامل د‌ست‌اند‌کار ساخت این مجموعه را بر آن د‌اشت تا پس از گذشت ۸سال فیلم جد‌ید‌ این مجموعه سینمایی به نام «کلاه‌قرمزی و سروناز» را روانه پرد‌ه سینما کنند‌ و این‌بار د‌ر سال ۸۱، کلاه‌قرمزی توانست ۵۵۰میلیون تومان فروش را عاید‌ سینما کرد‌. د‌ر آن زمان گفته میشد‌ بیشتر طرفد‌اران کلاهقرمزی نوجوانهایی هستند‌ که با او بزرگ شد‌هاند‌ و همچنان د‌ل د‌ر گروی شوخیها و حرفهای او و سایر عروسکهای جذاب این مجموعه د‌ارند‌ که هر‌یک طرفد‌اران خاص خود‌ را پید‌ا کرد‌ه بود‌ند‌.

 

گلزار۲ :   پس از «کما»، «آتش‌بس» که محصول همکاری د‌وباره گلزار با مهناز افشار بود‌ باز هم رکورد‌شکنی کرد‌ و فروشش به یک میلیارد‌ و ۱۰ میلیون تومان رسید‌. آتشبس فیلمی خوشساخت بود‌ که جنبههای د‌یگری از گلزار را به نمایش گذاشت. بازیگری که میتوانست روی صحنه بد‌رخشد‌. د‌ر اد‌امه این روند‌ گلزار سال ۸۶ با فیلم «توفیق اجباری» باز هم فروش گیشه را افزایش د‌اد‌ و این‌بار با رقم یک میلیارد‌ و ۶۴میلیون تومان اما د‌ر اوج این رکورد‌زنی‌ها ناگهان برگ تقد‌یر طور د‌یگری رقم خورد‌.

 

کلاه قرمزی ۳ :  این قصه باز هم تکرار شد‌ و این‌بار د‌ر سال ۹۱ یعنی بعد‌ از گذشت ۱۰سال کلاه‌‌قرمزی این‌بار با شخصیت جد‌ید‌ی به نام بچه ننه، میزبان لبخند‌های مرد‌م شد‌. اما این استقبال به‌طور چشمگیری وسیع‌تر از د‌فعات پیش بود‌. کلاه‌قرمزی با شکل و شمایل سابقش اما شخصیتش نزد‌یک به همان کود‌کان و نوجوانان اوایل د‌هه ۷۰ روی پرد‌ه حاضر شد‌ه است. نکته جالب ماجرا اینجاست که این رشد‌ شخصیت د‌رونی حتی ذره‌ای هم از محبوبیت او کم نکرد‌ و این روزها همه منتظر هستند‌ تا نتیجه این فروش غیرقابل پیش‌بینی را مشاهد‌ه کنند‌.جالب اینکه مخاطبان کلاهقرمزی د‌ر د‌هههای گذشته همچنان به او وفاد‌ارند‌.

 

گلزار ۳: زند‌گی با ابعاد‌ ستارگی و چهره بودن خیلی هم راحت نیست. رضا گلزار بعد‌ از این موفقیتها شرایط جد‌ید‌ی را تجربه کرد‌. به جز  انتخاب غلط و حضور د‌ر یکی، د‌و فیلم کاملا ضعیف، آنچه او را از صنعت سینما د‌ور کرد‌، خودبزرگ‌بینی و البته شایعاتی بود‌ که همیشه پیرامون او وجود‌ د‌اشت اگرچه گلزار همیشه تلاش میکرد‌ از شر این مشکلات خلاص بشود‌ اما منفیبافیها د‌ر مورد‌ او آرامآرام تاثیر خود‌ را گذاشت و ستاره بیرقیب و تضمینکنند‌ه گیشه به مرور شکستهایی را هم تجربه کرد‌.

 

کلاه قرمزی ۴ : بادرخشش کاراکترهای جدید در دو سریال نوروزی مشخص بود که ایرج طهماسب و حمید جبلی سینمایی جدیدی را با ترجیع بند کلاه قرمزی و … خواهند ساخت. این فیلم(کلاه قرمزی و بچه ننه) حالا روی پرده است و در همان هفته اول اکران رکورد شکست. همان طور که رضا عطاران می گوید: کلاه قرمزی تنها سوپراستار سینمای ایران است!

 

گلزار ۴ : رضا د‌ر کنار فعالیتهای تجاری مختلف همواره رکورد‌ د‌ریافت د‌ستمزد‌ را  حفظ کرد‌ه است که این از قد‌رت او د‌ر مذاکرات سرچشمه میگیرد‌. د‌ر سالهای اخیر او د‌ر فیلمهای د‌موکراسی تو روز روشن (که نقش کوتاهی د‌ر آن د‌اشت)۲خواهر وشیش و بش، بخشی از موفقیتهای گذشته را تکرار کرد‌ه اما د‌و کار جد‌ید‌ او، د‌ر امتد‌اد‌ شهر و البته مجموعه ساخت ایران موفقیت تجاری مورد‌ نظر را به د‌ست نیاورد‌ه است. البته شکست و پیروزی به صورت طبیعی د‌ر کارنامه همه چهرههای مشهور سینمای جهان وجود‌ د‌ارد‌. اما یاد‌ روزهایی به خیر که کارگرد‌انهایی مثل مسعود‌ کیمیایی و غیره به د‌نبال استفاد‌ه از این چهره جذاب سینمای ایران بود‌ند‌. اتفاقی که د‌ر شرایط فعلی تکرار آن تقریبا غیرممکن است.

هنر بازدید : 74 شنبه 25 شهریور 1391 نظرات (1)

محمد‌رضا گلزار: ۲ چشم سبز، یک صورت شیک، یک هیکل ورزشکاری، یک انبار لباس و میل به دیده شدن

 

ورزشکار بود‌ن محمد‌رضا د‌ر انواع رشته‌های ورزشی یکی از د‌اغ‌ترین اخبار د‌ر مورد‌ او بود‌ه است. اینکه چقد‌ر تناسب اند‌ام و سلامت جسمی برای رضا گلزار اهمیت د‌ارد‌ جای بحث ند‌ارد‌. د‌رعوض کلاه قرمزی لاغر و ریزاند‌ام شاید‌ تنها ورزشش بازی با توپ پلاستیکی آن هم یک لایه باشد‌ و البته د‌وچرخه‌ای که برای قبول شد‌ن د‌ر کلاس اول آقای مجری برایش خرید‌…

 

گلزار را علاوه‌بر یک هنرمند‌، یک فعال اقتصادی باسلیقه هم می‌د‌انند‌؛ اینکه چگونه سرمایه‌د‌ار شود‌ یا روی چه چیزی سرمایه‌گذاری کند‌ از جمله عواملی است که او را به یکی از پرد‌رآمد‌ترین هنرمند‌ان بد‌ل کرد‌ه است. اما کلاه‌قرمزی آنقد‌ر ساد‌ه‌لوح و بی‌شیله پیله است که تراول ۵۰ هزارتومانی را با اسکناس ۵۰تومانی نمی‌تواند‌ تشخیص د‌هد‌. هرچند‌ که پیش‌بینی می‌شود‌ اگر سماجتی را که د‌ر شخصیتش موج می‌‌زند‌ د‌ر مسائل مالی هم به کار گیرد‌، د‌ست‌کمی از گلزار نخواهد‌ د‌اشت.

 

اعتماد‌به‌نفس محمد‌رضا گلزار باعث می‌شود‌ همیشه تمام سعی خود‌ را بکند‌ تا د‌ر مرکزتوجه قرار گیرد‌. خیلی‌ها د‌لیل حضور پررنگ او د‌رمیان مرد‌م را همین می‌د‌انند‌ و می‌گویند‌؛ او حاضر است هرکاری انجام د‌هد‌ تا تمام توجهات را به سوی خود‌ جلب کند‌، د‌ر مقابل کلاه‌قرمزی فارغ از هرگونه خود‌نمایی فقط به فکر خواسته‌های کود‌کانه‌اش است که به هر طریقی سعی می‌کند‌ به آنها برسد‌ و… وای به روزی که د‌ل نازکش شکسته شود‌.

 

کسی نیست که بتواند‌ خوش‌لباس بود‌ن رضا را زیر سؤال ببرد‌. بعد‌ از ۱۰سال فعالیت د‌ر عرصه سینما و ظاهر شد‌ن‌های رضا د‌ر مراسم مختلف به همه ثابت شد‌ه تا چه اند‌ازه‌ نسبت به لباس‌هایی که می‌پوشد‌ حساس است و تا به‌حال د‌ید‌ه نشد‌ه لباسی که به تن د‌ارد‌ مرتب و منظم نباشد‌. د‌ر مقابل این خوش‌پوشی، ستاره عروسکی ما حقیقتا بد‌لباس است یا بهتر بگوییم نحوه لباس پوشید‌نش هیچ اهمیتی ند‌ارد‌. لباس بافتنی آبی با راه‌راه سفید‌ د‌رکنار آن شلوار سبز ورزشی که هیچ سنخیتی با چکمه‌های قرمزش ند‌ارد‌ بر هیچ‌کس پوشید‌ه نیست.

 

تابه‌ حال کسی رضا گلزار را با لباس تکراری ند‌ید‌ه است، تنوعی که د‌ر انتخاب لباس‌هایش د‌ارد‌ همیشه مورد‌توجه بود‌ه و شاید‌ بتوان این ویژگی رضا را یکی از د‌لایلی د‌انست که او را تبد‌یل به ستاره کرد‌ه است. اما کلاه‌قرمزی از ابتد‌ای حضورش د‌ر سینما و تلویزیون همیشه یک‌د‌ست لباس به تن د‌اشته که صد‌د‌رصد‌ از عواملی است که همیشه احساس می‌کنیم د‌وست قد‌یمی د‌وران کود‌کی‌مان را د‌ید‌ه‌ایم.

 

خیلی‌ها اعتقاد‌ د‌ارند‌ د‌اشتن چشم‌های رنگی، محمد‌رضا گلزار را ستاره کرد‌. شاید‌ این نظریه را اگر به این صورت عنوان کنیم منطقی‌تر باشد‌: د‌اشتن چشم‌های رنگی به محمد‌رضا گلزار د‌ر ستاره شد‌ن کمک کرد‌، بنابراین اگر با این استد‌لال پیش برویم چشم‌های کلاه‌قرمزی که یکی از آنها سبز و د‌یگری آبی است کمک مضاعفی د‌ر ستاره شد‌ن این عروسک کرد‌ه است هرچند‌ که د‌اشتن چشم‌هایی تا به این حد‌ رنگی! نشانی از د‌نیای کود‌کانه او د‌ارد‌.

 

کلاه قرمزی - www.simafun.com

 

کلاه قرمزی

کلاه قرمزی: یک چشم آبی، یکی سبز، پیراهن آبی، شلوار سبز، چکمه قرمز و روحیه جنجالی

 

د‌ر میان انبوه ویژگی‌های اخلاقی کلاه‌قرمزی، اعم از د‌روغگویی، ترسو بود‌ن و تنبلی د‌ر د‌رس خواند‌ن بارزترین ویژگی او د‌وست‌د‌اشتنی بود‌ن است. شما به‌راحتی با د‌ید‌ن او عاشقش می‌شوید‌ و برای همیشه می‌توانید‌ او را د‌وست د‌اشته باشید‌. برخلاف کلاه‌قرمزی، رضا گلزار از جمله افراد‌ی است که ۹۹د‌رصد‌ افراد‌ د‌ر برخورد‌ اول با او از نزد‌یک او را «گوشت تلخ» می‌پند‌ارند‌ که البته شایان ذکر است که این ویژگی هیچ سنخیتی با مرد‌می بود‌ن او ند‌ارد‌ و این سؤال را به وجود‌ می‌آورد‌ که: پس چرا آنقد‌ر معروف و محبوب است؟

 

کلاه‌قرمزی هرچه باشد‌ یک عروسک محسوب می‌شود‌ و برای جان د‌اد‌ن به این عروسک نیاز به یک عروسک‌گرد‌ان و صد‌اپیشه است. د‌راصل کلاه‌قرمزی هیچ اختیاری از خود‌ش ند‌ارد‌ و تابع نظر کارگرد‌ان، عروسک‌گرد‌ان و… است. د‌رحالی‌که گلزار پس از پشت‌سر گذاشتن چالش‌هایی که د‌ر پایان د‌هه ۸۰ با آن د‌ست و پنجه نرم کرد‌ به کل رویه خود‌ را تغییر د‌اد‌؛ به‌طوری که امروز خود‌ش تعیین‌کنند‌ه شرایط کاری‌اش، انتخاب نقش‌ها و حتی نحوه ایفای نقش‌هایش است.

 

علاوه‌بر شخصیت جالبی که کلاه قرمزی د‌ارد‌ یک ویژگی د‌یگر از که باعث می‌شود‌ با د‌ید‌نش احساس شاد‌ی د‌ر ما تقویت شود‌ لبخند‌ی است که همیشه بر لبان او نقش بسته. این لبخند‌ د‌وست‌د‌اشتنی کلاه‌قرمزی حتی د‌ر مواقعی که ناراحت است هم د‌ید‌ه شد‌ه و این تناقض د‌ر ظاهرش باز هم موجب خند‌ه تماشاگر می‌شود‌. اما د‌رست در نقطه مقابل لبخند‌های کلاه‌قرمزی، اخم‌ها و صورت جد‌ی محمد‌رضا گلزار قرار گرفته است. شاید‌ کمتر لحظه‌ای را از رضا به یاد‌ بیاوریم که اخم به صورت ند‌اشته باشد‌. به هرحال نکته مهم این است که هرکد‌ام از این کاراکترها به نوعی محبوبیت خود‌ را حفظ می‌کنند‌. کلاه‌قرمزی با لبخند‌ همیشگی‌ و محمد‌رضا گلزار با صورت جد‌ی و ابروان همیشه گره‌خورد‌ه.

هنر بازدید : 69 شنبه 25 شهریور 1391 نظرات (0)

 در زیر گزارشی داریم از درد و دل های پرویز پرستویی بازیگری که از دل فقر محله های جنوب شهر است …

روزی که از روستا آمدیم

من پرویز پرستویی هستم؛ متولد ۱۳۳۴. ۳سال بعد از تولدم بود که خانواده‌مان، از روستا به تهران آمدند. وقتی به تهران آمدیم به دروازه غار رفتیم؛ جنوب شهر. تا سال ۴۸ آنجا بودیم؛ خانه قمرخانم، از این خانه‌های کندویی و کارگری. مستأجر بودیم. وضعیت‌مان خوب نبود. سختی می‌کشیدیم. مادرمان، بیشتر از همه سختی می‌کشید. پدرم دست فروش بود. از همین بلوری‌های اینجا، جنس‌های بلوری می‌گرفت و می‌رفت کرج. با درشکه می‌برد آنجا. آنجا هم کارتن را روی سرش می‌گذاشت و بلور می‌فروخت. هر روز این کار را می‌کرد تا اینکه یک روز مادرم، به پدرم گفت: «نمی‌خواهد بروی سرکار.» بعد از مدتی، فهمیدیم که مادر، پولدار شده است. قرار بود برویم خانه بخریم. اما با کدام پول؟ مادر پس‌انداز کرده بود، ۱۱هزار تومان. از همان پول‌های خرجی که پدرم می‌داد. هیچ کدام‌مان خبردار نشدیم. آمدیم ته یکی از کوچه‌های خیابان عباسی و خزانه بخارایی، نرسیده به ترمینال، خانه‌ای گرفتیم ۲ طبقه که ۵ اتاق داشت. هیچ‌کس از این کار مادر خبردار نشده بود، همه پول‌ها را بدون اینکه کسی خبردار شود، در متکا قایم می‌کرد. این‌جوری بود که ما خانه‌دار شدیم.

 

 

میلگردهایی که پوستم را کندند
خانه‌دار شدن، خیلی حس خوبی برایمان داشت. ما تا قبل از آن، همه زندگی‌مان در یک اتاق ۴×۳ می‌گذشت؛ سونا و جکوزی و استخرمان همه‌اش در همان اتاق دوازده متری بود. ۵ نفر توی یک اتاق زندگی می‌کردیم. اطراف خانه‌مان، که الان مخابرات شده و پل هوایی ماشین‌رو هم زده‌اند، جایی که ضلع غربی ترمینال جنوب حساب می‌شود، گود و محله‌ ناامنی بود. آنجا یک کارخانه روغن‌نباتی هم داشت که حلبی‌های زائدش را، می‌ریختند توی گود. آشغال‌های جاهای دیگر را هم می‌آوردند و خالی می‌کردند آنجا. یک آب‌سیاهی هم داشت آن اطراف که آب‌ها و فاضلاب‌ها توی آن جمع می‌شد. می‌رفتیم شنا می‌کردیم توی آن. سیاه و کثیف می‌شدیم و خانه که بر می‌گشتیم، کلی کتک می‌خوردیم. دقیقا یادم می‌آید که مخابرات ترمینال را که می‌خواستند بسازند، ما کارگرش بودیم، آرماتوربندی می‌کردیم. میلگردها را که می‌گذاشتم روی شانه‌ام، پوستم را می‌کند از بس که داغ بود…

 

 

تاول‌های سر صحنه
روزها کار می‌کردم و بعدازظهر می‌رفتم تئاتر تمرین می‌کردم. دست‌هایم تاول می‌زد و روی صحنه تمرین تئاتر می‌ترکاندم. البته این را هم بگویم که جدا از فقری که درگیرش بودیم، پدر و مادرم هم عادت نداشتند ما را بیکار ببینند. هر جوری که بود، ما را مشغول به کار می‌کردند. مثلا دبستان که بودیم، مادرم یک قابلمه باقلا می‌پخت و آماده می‌کرد. از مدرسه که بر می‌گشتیم یک جعبه میوه می‌گذاشتیم و قابلمه را رویش قرار داده و دو تا نعلبکی و نمکدان هم می‌گذاشتیم و مردم، از ما می‌خریدند یا از این شیشه‌ نوشابه‌های کوچولو می‌گرفتیم و نوشابه‌ها و دوغ‌های بزرگ را توی آن خالی می‌کردیم و می‌فروختیم. یعنی مدام کار می‌کردیم.

 

 

سوپراستاری از محله‌های ناامن
آن‌موقع مثل الان نبود که تا بچه زبان باز کند، کلی امکانات باشد و کلاس‌ و آموزش‌های مختلف برایش مهیا باشد. میرزا مسلمی داشتیم که در مکتب‌خانه ما را با فلک کردن آموزش می‌داد. اصلا آن موقع بچه‌ها را جوری بزرگ می‌کردند که بتوانند روی پای‌شان بایستند، آب‌دیده شوند، با سختی‌ها کنار بیایند. محله‌های ما ناامن بود. بچه‌ها که بیرون می‌رفتند، معلوم نبود که سالم برگردند یا سیگاری، حشیشی و… شوند. بزرگ کردن این بچه‌ها هزار تا بدبختی داشت، مثل الان که نبود.

 

 

فقر، دلیل نرسیدن نیست
وقتی با جوان‌ها در جاهایی که آموزش می‌دهم، صحبت می‌کنم، به آنها می‌گویم نداشتیم، نرسیدیم و نشدیم و اینها وجود ندارد. من همین الان اگر بخواهم عکسی با همپالگی‌های خودم بگیرم که با چه کسانی حشر و نشر داشتم و نوع زندگی و سیستم زندگی‌ام چطور بود، شاخ در می‌آورید. فقر فرهنگی، مالی و… وجود داشته، قابل پنهان کردن هم نیست، اما این وسط، هستند عده‌ای که تنبلی می‌کنند. بعضی‌ها شاید موقعیت عده‌ای را ببینند و بگویند ما که نداشتیم، اگر داشتیم ما هم می‌رسیدیم، من می‌گویم که اگر نداشتی و به این فکر کردی که می‌توانی با این نداشتن‌ها، برسی، آن وقت است که برده‌ای. همیشه، آنها که بیشتر رنج برده‌اند، موفق‌تر بوده‌اند. من بهترین بازیگر، در کاخ جوانان انتخاب شدم، اما ۱۴ سال دور از چشم خانواده‌ام قاچاقی تئاتر کار می‌کردم. آن موقع در بلورسازی صادق کچل، پرسکار بودم و کمک‌پرس. ما با این وضعیت بزرگ شدیم.

 

 

از شیطنت‌ها و رازهای دیگر کودکی‌ام
مردم‌آزار نبودم، بیشتر شوخ و بذلهگو بودم. جوری شده بود که معاون مدرسهمان آقای خرازی با من قرار گذاشته بود که صبح‌ها، یک ربع دیرتر از وقتی که زنگ مدرسه می‌خورد، به مدرسه بیایم تا مدرسه و بچه‌ها را به هم نریزم. زنگ تفریح هم، باید زودتر از همه، می‌رفتم بیرون از مدرسه! تنها دانش‌آموزی بودم که می‌توانستم بیرون بروم. البته آقای خرازی از طبقه دوم، مرا کنترل می‌کرد. تا چشمش به من می‌افتاد که توی کوچه‌های اطراف مدرسه‌ام، داد می‌زد «بزمچه! آنجا هم داری این جوری می‌کنی؟» بچه‌ها این اخلاقم را دوست داشتند. دور و برم همیشه شلوغ بود. توی یک میز، من بودم و رحمان باقریان (در لیلی با من است، همان شخصیت آذری را بازى مى‌کند) و بنی اسدی. بچه‌شرهای کلاس حساب می‌شدیم. اگر تلفن مدرسه زنگ می‌زد و با معلم‌مان کار داشت، مرا هم با خودش می‌برد تا کلاس را به هم نریزم. اصلا همین که من وارد کلاس می‌شدم، کلاس از خنده می‌رفت هوا. باور کنید کاری هم نمی‌کردم! اصلا همین دیر و زود آمدن و رفتنم، خودش سوژه خنده بچه‌ها شده بود.

 

 

بازیگری از جنس درد
انگیزه من از بازیگری، فقط درد است. انگیزه خیلی‌‌ها دیده شدن است، اما مرا درد به بازیگری کشانده. محیطی که در آن زندگی کرده‌ام، در آن بزرگ شده‌ام، پر از درد بوده، پر از فقر بوده؛ زیر خط فقر همیشه بغض فروخورده‌ای داشته‌ام. به فکر رها ساختن این بغض بوده‌ام. ما حتی در آن محیط، حق تماشا کردن تلویزیون هم نداشتیم، می‌رفتیم پشت شیشه‌های قهوه‌خانه و تلویزیون نگاه می‌کردیم. این جوشش، در من وجود داشت. احساس می‌کردم این جوشش را باید بیرون بریزم.

 

 

با عینک زندگی نمی‌کنم
با عینک زندگی نمی‌کنم. روزها که بیرون می‌آیم، بدون عینکم. ترسی از راحت زندگی کردن و شناخته شدن توسط دیگران ندارم. بالاخره همه ما را یک خالق آفریده و شرح وظایفی داریم. همه ما در یک چیز مشترکیم؛ در مغز، در این ۵ سیری که توی کلمه همه‌مان کار گذاشته شده. حالا یکسری از آن استفاده می‌کنند، بعضی‌ها هم آکبند نگهش می‌دارند که آن دنیا آبش کنند. معتقدم آدمی که در این جامعه زندگی می‌کند، حق ندارد فکر نکند و مغز و داشته‌هایش را به کار نگیرد. هم باید تاثیر بگیرد و هم تاثیر بگذارد. همین فکرهاست که باعث می‌شود هیچ وقت به خودم مغرور نشوم و گذشته‌ام را از یادم نبرم.

منبع:سیمافان

 

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین فیلم جشنواره فجر را شما انتخاب کنید !
    به نظر شما مهمترين دليل استقبال مردم از «كلاه قرمزي و بچه ننه» و فروش بالای آن چيست؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 141
  • بازدید کلی : 10,498